Koronavirus a lodě - co dělají lodní společnosti

Na této stránce najdete aktualizované informace o zrušených plavbách, opatření lodních společností a další kroky za účelem omezit šíření koronaviru.

  

Zrušené a změněné plavby

Často kladené dotazy

Tiskové zprávy lodních společností

Opatření

  

V tuto chvíli jsou celosvětově pozastavené plavby, níže uvádíme přehled:

Lodní společnosti Royal Caribbean, Celebrity a Azamara neuskuteční žádné plavby až do 31.7.2020.

Lodní společnost Costa neuskuteční žádné plavby až do 31.7.2020.

Lodní společnost MSC neuskuteční žádné plavby až do 10.7.2020.

Lodní společnost NCL neuskuteční žádné plavby až do 31.7.2020.

Lodní společnost Hurtigruten neuskuteční žádné plavby až do 20.5.2020.

Lodní společnost Princess neuskuteční žádné plavby až do 30.6.2020.

Lodní společnost Pullmantur neuskuteční žádné plavby až do 28.5.2020.

Klienty, kteří byli těmito opatřeními dotčeni, budeme emailem kontaktovat v co nejbližší době. Oficiální zprávy z lodních společností (oznámení o zrušení plaveb) potřebujeme nejdříve zpracovat, a proto Vás velmi prosíme o trpělivost.

Pokud je Vaše plavba mimo uvedené termíny a nedostali jste od nás jinou informaci, tak se neruší ani nemění.

Opatření

Naše lodní společnosti udržují úzký kontakt se zdravotnickými odborníky a regulačními orgány po celém světě, včetně Světové zdravotnické organizace (WHO), Centra pro kontrolu a prevenci nemocí USA (USCDC), a Evropského střediska pro prevenci a kontrolu nemocí (ECDC). Lodní společnosti průběžně vyhodnocují a upravují své kroky a postupy podle nejnovějšího vývoje. To zahrnuje případné úpravy itinerářů s ohledem na vyvíjející se okolnosti, případně také zdravotní prohlídky pro hosty a posádku, kteří nedávno cestovali z postižené oblasti nebo přes ni, v souladu s pokyny světových zdravotnických úřadů. Zdravotní prohlídky umožňují zdůvodněná rozhodnutí, činěná případ od případu, zda bude hostovi nebo členovi posádky odepřen vstup na palubu.

Až dojde k obnovení plaveb, tak se domníváme, že budou v platnosti přísná opatření zaměřená na zabránění výskytu koronaviru na palubě, podobná těm, která byla v platnosti před pozastavením plaveb. Původní opatření najdete zde. 

 

Níže odpovídáme na nejčastější dotazy:

 

Kdy mám očekávat oznámení o zrušení nebo změně mé plavby?

Lodní společnosti neustále vyhodnocují všechny trasy a vzhledem k tomu, že situace se rychle mění, tak finální rozhodnutí činí dva týdny před odplutím. Když od nás žádnou zprávu nedostanete, tak lodní společnost vyhodnotila vaši plavbu jako bezpečnou a koná se normálně.

Co se stane, když mi zruší plavbu?

Pokud dojde ke zrušení plavby ze strany lodní společnosti, tak vám budou kompenzovány náklady na plavbu, pokud máte od nás i dopravu nebo jiné služby, tak vám vrátíme všechny finance i za tyto služby. Pokud máte sjednané samostatně letenky nebo ubytování, doporučujeme, abyste se o možnostech zrušení cesty informovali u příslušné letecké společnosti nebo ubytovatele, případně na poskytovatele svého cestovního pojištění. Náklady na plavbu jsou kompenzovany převážně formou poukazů na další plavbu. Poukazy jako řešení kompenzací v této situaci doporučuje i MMR, víc si přečtete zde: https://www.mmr.cz/cs/ostatni/web/novinky/mmr-oznamuje,-ze-zakaznici-cestovnich-kancelari-mo 

Moje plavba ještě nebyla zrušena, za několik dní mám uhradit další splátku. Mohu tuto splátku odložit?

 Chápeme Vaše obavy z pandemie. Stejně jako vy bychom chtěli mít informace od lodních společností v předstihu. Bohužel ne všechny lodní společnosti oznamují aspoň měsíc předem, které plavby se budou konat.

Jestli nebudou opatření prodloužena až do data plavby, prosíme Vás o respektování všeobecných obchodních podmínek a smlouvy. My máme také splátkový kalendář vůči lodním společnostem. V případě, že Vám vznikne nárok na vrácení finančních prostředků, tyto Vám budou vráceny podle smlouvy a obchodních podmínek.

Pokud tedy aktuálně nechcete svou plavbu stornovat a ani měnit její termín, uctivě Vás žádáme dodržet splátkový kalendář.

Můžu zrušit mou plavbu bez poplatků?

Lodní společnosti bedlivě sledují vývoj situace a přizpůsobují itineráře a přístavy vyplutí. Pokud shledají, že některý z přístavů je nebezpečný, tak změní trasu. V případě, že bude riziko příliš vysoké, zruší celou plavbu a vrátí vám finance.

Vy máte právo odstoupit od smlouvy bez zaplacení storno poplatků pouze v případě, pokud v místě pobytu, nebo v jeho bezprostředním okolí nastaly mimořádné okolnosti, a pokud mají vliv na čerpání služeb nebo dopravu do přístavu nalodění a z přístavu vylodění. Více informací naleznete na stránkách Ministerstva pro místní rozvoj.

Vždy ale máte právo vaši plavbu zrušit za běžných podmínek, které platí pro odstoupení. Aktuálně nabízíme možnost bezplatně změnit plavbu pro všechny rezervace plaveb, které měly/mají probíhat v březnu a dubnu v oblastech Středozemního moře a Karibiského moře.

Můžou naší lodi odmítnout kotvení během plavby?

Místní orgány mají právo odmítnout lodi zakotvit, ale hlavní přístavy, tedy přístavy, kde se klienti naloďují a odkud loď pravidelně vyplouvá, zpravidla vždy příjme zpět loď, která z něj vyplula.

V současné době vydalo několik různých přístavů/zemí zákaz kotvení. Vzhledem k tomu, že zákaz je vydán kvůli bezpečnostní situaci a lodní společnost ho nemohla ovlivnit, považuje se toto za vyšší moc. Lodní společnosti se vždy snaží nahradit tyto zastávky, ale změny trasy jsou poměrně složité operace, které vyžadují spolupráci mnoha stran – od lodě, přístavních autorit až po imigrační úřady. Navíc každý přístav má omezené zázemí, kapacitu a možnosti loď zásobovat.

Mám horečku, pustí mě na loď?

Většina lodních společností provádí preventivní zdravotní prohlídky, včetně měření teploty, je tedy možné, že vám bude odepřen nástup na loď z bezpečnostních důvodů. Pokud se vám toto stane, obraťte se na vaši pojišťovnu pro náhradu nákladů.

Co se stane, když někdo na lodi onemocní?

V případě, že jakýkoliv pasažér nebo člen posádky během plavby onemocní, tak bude ihned vyšetřen lékařem, bude mu poskytnuta veškerá lékařská péče a může být preventivně uveden do karantény. Do karantény budou preventivně uvedeni i spolucestující v kajutě a posádka, která se o ně starala. V krajních případech může být i předán do péče zdravotních zařízení na pevnině.

Může se stát, že uvízneme v karanténě?

Lodní společnosti musí respektovat pravidla zemí, které navštěvují. Pokud by se na lodi vyskytla nákaza, tak je možné, že karanténa bude místními zdravotními orgány nařízená a loď jí bude muset dodržet. Domníváme se, že se nebude jednat o karanténu podobnou té v Japonsku. Pravděpodobně se bude pouze jednat o krátké zdržení nutné pro otestování cestujících. 

Co dělat v případě, že musíme zůstat na lodi?

Co nejdříve nás kontaktujte na nouzové lince, kterou najdete v pokynech. Uděláme maximum, co bude v našich možnostech. V případě, že by vám propadly letenky, tak vám pomůžeme vyjednat změnu letů, anebo zajistíme náhradní spojení.

 

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? napište nám na jednatel@pttours.cz my váš dotaz zodpovime a přidame ho i s odpovědí na tuto stránku.

  

Tiskové zprávy lodních společností k přerušení plaveb

 

Tisková zpráva Royal Caribbean, Celebrity Cruises a Azamara

          

Tisková zpráva z 24.3.2020


Royal Caribbean prodlužuje pozastavení plaveb

Úterý 24. března 2020
 
Vzhledem k celosvětové situaci v oblasti veřejného zdraví se společnost Royal Caribbean Cruises Ltd. rozhodla prodloužit pozastavení plaveb své globální flotily.

Royal Caribbean k této informaci dodala upřesňující vyjádření:
 
"Pracujeme s našimi klienty na řešení tohoto narušení jejich dovolené a způsobené nepříjemnosti nás upřímně mrzí. Spolupracujeme také s našimi posádkami na vyřešení problémů, které pro ně toto rozhodnutí představuje.
 
Očekáváme, že obnovíme většinu plaveb k datu 12. května 2020. Kvůli oznámeným uzavřením některých přístavů pak očekáváme obnovení plaveb po Aljašce, Kanadě a Nové Anglii 1. července 2020."

Tisková zpráva z 16.3.2020

Vážení klienti,

jistě sledujete dění ohledně COVID-19. Situace zůstává proměnlivá a my neustále vyhodnocujeme její dopad a monitorujeme počet případů na celém světě. Přesto, že řada otázek ohledně COVID-19 zůstává nezodpovězená, víme, že představuje nejvážnější riziko pro starší, jedince s oslabenou imunitou a ty s vážnými zdravotními problémy.

Pro nás v Royal Caribbean je bezpečí a zdraví našich hostů a posádky hlavní prioritou.

Proto dobrovolně přerušujeme provoz plaveb na celém světě, a to od půlnoci 15. března. Naším cílem je obnovit provoz 11. dubna 2020. Situace se neustále mění, a proto vám chceme nabídnout několik možností. Víme, že i toto přejde, zůstáváme optimističtí a věříme, že již velmi brzy budete plánovat svoji příští dovolenou na výletní lodi. I v tom okamžiku pro nás bude jako vždy zdraví našich hostů a posádky tím nejdůležitějším. Zatím budeme situaci sledovat a jakmile bude rozhodnuto, že nastal ten správný čas, budeme připravení přivítat vás zpět.

Z důvodu této změny našim hostům automaticky nabízíme následující možnosti:

Možnost 1: Kredit na budoucí výletní plavbu v hodnotě 125 % pro ty, kteří se k nám vrátí a poplují s námi do 31. prosince 2021.

  • Tato suma bude závislá na celkové zaplacené ceně plavby. Víme, že situace je to výjimečná, a proto vám dáme něco navíc.
  • Váš kredit na budoucí plavbu vám automaticky vystavíme do pondělí 13. dubna 2020, a to prostřednictvím e-mailu.
  • V případě, že jste si předplatili nějaké výhody nebo balíčky jako internet, nápoje nebo stravování, vrátíme vám peníze.
  • Vráceny budou také peníze za asistenční karty.

Možnost 2: Místo kreditu na budoucí plavbu si můžete zvolit plné vrácení uhrazené částky. Abychom vám poskytli dostatek času na rozhodnutí ohledně budoucích cestovních plánů, dáváme vám čas až do 31. prosince 2021. Pokud si i tak místo budoucího kreditu v hodnotě 125 % zvolíte vrácení peněz, prosím, kontaktujte nás. Deaktivujeme váš kredit na budoucí plavbu a peníze vám vrátíme stejným způsobem, jakým jste platbu provedli, a to včetně případných nevratných záloh. Peníze vám budou vráceny do 30 dní po podání žádosti.

Pokud jste si zaplatili letenky nebo ubytování...

  • prostřednictvím Royal Caribbean, bude vám zaplacená částka automaticky vrácena.
  • individuálně, prosím kontaktujte ohledně svých možností přímo poskytovatele dané služby.

Děkujeme vám za trpělivost, pochopení a spolupráci v této situaci. Přejeme vám pevné zdraví a vážíme si vaší trvající věrnosti.

Royal Caribbean International

 

Tisková zpráva Costa Cruises

#cruisingsoon #poplujemebrzy

Globální zdravotní situace si žádá nebývalá opatření, která zaručí, že zdraví lidí na celém světě bude chráněno. Poprvé za 70 let přerušujeme provoz našich lodí.

Chceme se společně znovu plavit a pustíme se do toho hned, jakmile pomine nouzová situace.

„Jsme si jistí, že se zase brzy se všemi našimi nádhernými loděmi společně vypravíme na plavbu,“ řekl Neil Palomba, prezident Costa Cruises.

Zdraví a bezpečnost našich pasažérů a posádky jsou naší nejvyšší prioritou.

Tady jsou aktuální informace o všech našich lodích:

Loď

Zrušené plavby

Costa Smeralda

do 6. června

Costa Diadema

do 6. června

Costa Pacifica

do 5. června

Costa Fascinosa

do 5. června

Costa Favolosa

do 5. června

Costa Magica

do 6. června

Costa Fortuna

do 9. června

Costa Luminosa

do 7. června

Costa Victoria

do 2. června

Costa neoRomantica

do 2. června

Costa Mediterranea

do 6. června

 

* Aktuální itineráře Costa Deliziosa budou dokončeny a hosté se vylodí a vrátí domů.

Zde najdete aktuality ohledně nalodění, vylodění, zrušených plaveb a důležitých informací k ochraně zdraví našich hostů a posádky.

 

Tisková zpráva MSC Cruises

Pozastavení provozu flotily do 28. května

 

MSC Cruises dnes potvrdila, že do 28. května pozastavuje všechny své plavby napříč celou flotilou, a to ve spojitosti s výjimečnou situací, které svět aktuálně čelí v souvislosti s virem COVID-19.

 

Lodě, které jsou aktuálně stále na moři, dokončí svoje itineráře a dovezou svoje hosty zpět do přístavů, poté také ukončí svůj provoz.

Protože situace ohledně COVID-19 je v současnosti globální pandemií, vlády napříč planetou neustále přehodnocují zdravotní a bezpečnostní opatření na souši, aby tak ochránily místní populaci a omezily další šíření viru. Rozhodnutí MSC Cruises z minulého týdne pozastavit na minimálně 45 dní svůj provoz napříč flotilou má za cíl zrcadlit a dále podpořit efektivitu tohoto úsilí.

MSC Cruises nabízí svým hostům zasaženým tímto výjimečným opatřením možnost převést si 100 % svých peněz zaplacených za zrušenou dovolenou a dodatečný velkorysý kredit na budoucí plavbu dle jejich výběru, a to až do konce roku 2021.

V současnosti rozvrh nových plaveb počítá s jejich znovuzahájením od 30. dubna včetně.

Pro další detaily mohou hosté kontaktovat své cestovní poradce.

 

Tisková zpráva Norwegian Cruise Line

Dopis Harryho Sommera, prezidenta a generálního ředitele Norwegian Cruise Line

Pro nás v Norwegian Cruise Line jsou hosté na prvním místě a dnes tomu není jinak.

Vzhledem k aktuální zdravotní situaci bych se s vámi chtěl podělit o důležité aktuální informace ohledně reakce Norwegian Cruise Line na COVID-19. Kvůli dopadu, jaký má virus na společnost po celém světě, jsme se po spolupráci s federálními úřady rozhodli pozastavit výletní plavby celé naší flotily, a to s okamžitou platností. Toto opatření se dotkne plaveb s daty vyplutí od 13. března do 13. května 2020. Znovu vyplout plánujeme 14. května 2020.

Jak už jsem řekl mnohokrát, zdraví, bezpečí a pohoda našich hostů a posádky jsou naší nejvyšší prioritou. I když jsme v naší flotile 17 lodí nezaznamenali žádné potvrzené případy, uchylujeme se k tomuto předběžnému opatření, protože cítíme nutnost podílet se na řešení situace. Tím, že úzce spolupracujeme s místními, státními, federálními i světovými úřady se zavazujeme k tomu přijmout příslušné kroky a opatření pro boj s šířením COVID-19.

Plavby, které aktuálně probíhají, budou ukončeny, jejich hosté se vylodí co možná nejdříve a my jim pomůžeme s jejich následnými cestovními plány. Ostatní hosty a cestovní partnery, kterých se toto dotkne, budeme brzy kontaktovat s jednotlivými detaily. V mezičase si, prosím, všimněte, že našim hostům nabídneme kredit na budoucí plavbu nebo možnost vrácení peněz:

  • Hosty, kteří si zarezervovali plavbu s vyplutím od 13. do 17. března 2020, prosíme, aby pro více informací kontaktovali svého cestovního poradce nebo přímo nás. Hosté obdrží kredit na budoucí plavbu v hodnotě 150 % ze zaplacené ceny, který mohou využít na jakoukoli plavbu, a to až do 31. prosince 2022.
  • Hosty, kteří si zarezervovali plavbu s vyplutím mezi 18. březnem a 11. dubnem, prosíme, aby pro více informací kontaktovali svého cestovního poradce nebo přímo nás. Hosté obdrží kredit na budoucí plavbu v hodnotě 125 % ze zaplacené ceny, který mohou využít na jakoukoli plavbu, a to až do 31. prosince 2022.

Hostům, kteří se rozhodnou nevyužít kredit na budoucí plavbu, bude vráceno 100 % zaplacené částky za zrušenou plavbu ve formě, kterou pro uhrazení použili, a to do 90 dní od podání žádosti na stránce, která bude k dispozici od 23. března 2020.

Žádáme hosty, aby s kontaktem ohledně vrácení peněz vyčkali do 23. března 2020, kdy nám náš rezervační systém umožní vyřídit jejich požadavky.

Velmi si vážíme vaší věrnosti a důvěry, díky které vás můžeme přivítat na palubě našich úžasných lodí. Zůstáváme zavázáni poskytovat našim hostům ty nejlepší zážitky z cestování napříč planetou a těšíme se, až vás zase brzy přivítáme na palubě.

Harry

----

Zdraví, bezpečí a pohoda našich hostů a posádky jsou naší prioritou číslo 1. Kvůli rostoucím obavám z nákazy COVID-19 jsme zavedli řadu – těch nejpřísnějších - preventivních opatření. Budeme se i nadále radit se Světovou zdravotnickou organizací a Americkými centry pro kontrolu a prevenci nemocí a v případě nutnosti podnikneme další preventivní kroky.

Omlouváme se za způsobené nepříjemnosti všem hostům, kteří byli zasaženi tímto novým opatřením, jež má zajistit bezpečí, zdraví a pohodu všech našich hostů a posádky.

 

Tisková zpráva Hurtigruten

Hurtigruten dočasně pozastavuje provoz

Z důvodu pandemie koronaviru Hurtigruten do konce dubna zastavuje provoz mezi póly.

V reakci na globální šíření koronaviru Hurtigruten, největší provozovatel expedičních výletních lodí, do konce dubna dobrovolně zastavuje svůj provoz mezi póly.

“Dočasně pozastavit provoz bylo těžké rozhodnutí. Pro mě i celý tým Hurtigruten je to okamžik plný emocí. Ale pevně věřím, že je to ve výjimečné krizi, které svět aktuálně čelí, jediné zodpovědné rozhodnutí,” řekl Daniel Skjeldam, generální ředitel Hurtigruten.

Stejně jako zbylá část lodního průmyslu se Hurtigruten minulý týden zavázala k pozastavení provozu v amerických vodách na 30 dní. V uplynulých týdnech Hurtigruten nabádala své hosty, aby bezplatně přeložili svoji rezervaci, a pracovala 24 hodin denně 7 dní v týdnu na tom, aby jim pomohla vrátit se domů.

Teď expediční lodní společnost pozastavuje do 12. května své globální výletní plavby, do 20. května své plavby podél norského pobřeží.

“Jedna z klíčových hodnot Hurtigruten je “Staráme se”. Staráme se o naše zaměstnance, záleží nám na našich hostech, na místních komunitách, které navštěvujeme, a v neposlední řadě: staráme se o naši roli ve světové společnosti. Proto teď podnikáme tyto rozsáhlé kroky, abychom potvrdili náš neustálý závazek přijmout přiměřená opatření proti šíření COVID-19", řekl Skjeldam.

Pomáháme hostům domů - podporujeme komunity

V uplynulém týdnu Hurtigruten pomohla tisícům klientů vrátit se domů. Oddané týmy pracují 24 hodin denně 7 dní v týdnu, aby pomohly hostům, kteří jsou ještě na palubách lodí Hurtigruten, vrátit se domů.

Aby zajistila hladké a bezpečné přerušení provozu, Hurtigruten postupně ukončí provoz svých malých, na míru vystavěných expedičních lodí.

“Zároveň ve spolupráci s norskou vládou nasadíme dvě z našich lodí na upravené domácí plavby, které budou místním komunitám na pobřeží Norska v dobách krize přivážet nezbytné zásoby a zboží,” řekl Skjeldam.

Přísná opatření - žádné případy nákazy virem

Od počátku propuknutí nákazy Hurtigruten nasadila řadu cílených opatření k boji s šířením viru, kterými splnila nebo předčila všechny regulační požadavky i standardy v odvětví.

Na žádné z lodí Hurtigruten do dnešních dní nebylo ani jedno podezření, ani potvrzený případ nákazy koronavirem.

“To bylo možné díky malé velikosti našich lodí v kombinaci s profesionalitou, oddaností a dovednostmi týmů lékařských expertů, hygieniků v odvětví a dalších pracovitých kolegů na palubě i na pobřeží,” řekl Skjeldam.

Pružná řešení pro hosty

Hurtigruten je připravená přivítat moderní průzkumníky zpět na palubách svých lodí hned poté, co společnost znovu zahájí provoz, a hostům s rezervací nabídla několik flexibilních možností pře-rezervace prostřednictvím vyhrazené webové stránky.

  • Hostům, kterým byla jejich plavba zrušena vinou dočasného přerušení provozu, byla nabídnuta poukázka na budoucí plavbu s Hurtigruten v hodnotě 125 % zaplacené částky (včetně poplatků). Obdrží také 10% slevu na jakoukoli plavbu Hurtigruten - Expediční nebo Podél pobřeží Norska – od 1. července 2020 do 31. prosince 2021 s flexibilním datem pře-rezervace.
  • Ačkoli nejsou zasaženi dočasným přerušením provozu, hostům, kteří si zarezervovali plavbu do 30. září 2020, byla nabídnuta možnost pře-rezervace bez poplatku, a to na jakoukoli plavbu Hurtigruten - Expediční nebo Podél pobřeží Norska – od 1. července 2020 do 31. prosince 2021.

Pro více informací o podmínkách a možnostech pře-rezervace, prosím, navštivte speciální informační stránku Hurtigruten.

Výjimečné časy - výjimečné zážitky

“Za více než 125 let provozu jsme získali zkušenosti s překonáváním těžkých situací, jako jsou války, recese a nákazy. Toto je překážka pro nás, místní komunity i naše hosty. Ale překážka je to jen dočasná,” řekl Skjeldam.

“Věřím, že toto rozhodnutí bylo správné a zodpovědné. A věřím také, že Hurtigruten a naši průzkumníci vyrazí na cestu, jakmile znovu zahájíme provoz – a vyplujeme za dobrodružstvími, která mění životy a která jsou díky Hurtigruten jedinečná.

Hurtigruten - světový vůdce v expedičním cestování

Hurtigruten staví na 125 letech dědictví norských průkopníků a je dnes největší expediční lodní společností na světě.

Rychle se rozšiřující flotila expedičních, na zakázku vystavěných lodí Hurtigruten bere moderní cestovatelské dobrodruhy do těch nejúžasnějších destinací naší planety – od dalekého severu po Antarktidu na jihu.

Pozice světového lídra v průzkumném cestování s sebou nese velkou zodpovědnost. Hurtigruten pomáhá v rozvoji destinacím a její globální provoz je zodpovědný a udržitelný. Více o snahách o udržitelnost Hurtigruten se dočtete tady.

Hurtigruten přichází s prvními hybridními výletními loděmi poháněnými bateriemi, MS Roald Amundsen (2019) a MS Fridtjof Nansen (2020).

  

Tisková zpráva Princess Cruises

Dobrovolné 60denní přerušení provozu lodí na celém světě

Princess Cruises oznamuje dobrovolné a dočasné, 60 denní přerušení globálního provozu svých lodí

Lodní společnost zůstává zavázána ke zdraví, bezpečí a pohodě svých hostů, členů týmu a komunitám na celém světě, které navštěvuje.

SANTA CLARITA, Calif (12. března 2020) - Jako proaktivní odpověď na nepředvídatelné okolnosti vznikající vinou globálního šíření COVID-19 a coby preventivní opatření oznámila Princess Cruises, že na dva měsíce (60 dní) dobrovolně přeruší provoz svých 18 lodí na celém světě, což bude mít dopad na její plavby vyplouvající od 12. března do 10. května.

„Princess Cruises je globální dovolenkovou společností a nedílnou součástí jejího rozmanitého byznysu je více než 50 tisíc hostů ze 70 zemí světa denně, je přitom známo, že jsme si museli poradit s důsledky COVID-19 na dvou světadílech,“ řekl Jan Swartz, prezident Princess Cruises. „Tím, že přijímáme toto důrazné opatření a dobrovolně pozastavujeme provoz našich lodí, chceme naše věrné hosty, členy týmu a globální akcionáře ujistit o našem závazku ke zdraví, bezpečí a pohodě všech, kteří s námi plují, stejně jako těch, kteří s námi obchodují, i zemí a komunit, které po celém světě navštěvujeme,“ dodal Swartz.

I když je to těžké obchodní rozhodnutí, pevně věříme, že je správné a že je v souladu s klíčovými hodnotami naší společnosti. Můžete se spolehnout na to, že dlouholetí a oddaní profesionálové naší společnosti využijí tento čas co nejlépe k tomu, aby připravili flotilu lodí Princess Cruises na její úspěšný návrat do provozu, aby tak mohla sloužit našim hostům a i nadále doručovat výjimečné zážitky z dovolené.

Ti, kteří jsou aktuálně na palubě lodi, jejíž plavba bude ukončena v následujících pěti dnech, dokončí svůj plánovaný itinerář, aby tak nebyly narušeny jejich navazující cestovní plány. Aktuální plavby, které již nastoupily svoji cestu a doba jejich trvání přesahuje 17. března, budou ukončeny v místě, které bude pro jejich hosty nejvíce vyhovující, v úvahu přitom budou brány provozní požadavky. Princess Cruises udělá všechno pro to, aby bylo dobře postaráno o to, že se každý z jejích hostů vrátí domů. Naše provozní a zdravotnické týmy napříč flotilou se budou v mezičase pečlivě starat a sloužit hostům a posádce na palubě.

Hostům, na které bude mít toto obchodní rozhodnutí dopad, nabízí Princess Cruises možnost převést si 100 % peněz zaplacených za zrušenou plavbu na budoucí plavbu dle vlastního výběru. Jako bonus pro hosty, kteří tuto nabídku přijmou, přidá společnost dodatečný kredit na budoucí plavbu, který může být použit na její uhrazení. Společnost toto nabídne také těm hostům, kteří uhradili finální platbu a zrušili svoji rezervaci před 4. únorem 2020, a to včetně. Kredit na budoucí plavbu může být použit na jakoukoli plavbu, která vypluje do 1. května 2022.

Hosté, kterým by kredit na budoucí plavbu nevyhovoval, budou moci vyplnit on-line formulář a zažádat o vrácení peněz. Princess Cruises žádá své hosty, aby z důvodu možného zvýšeného provozu a potenciálně dlouhého čekání z důvodu tohoto bezprecedentního opatření nekontaktovali rezervační call centrum. Hostům a jejich cestovním poradcům budou zaslány informace ohledně rušení a zvolené kompenzace. Informace a instrukce ohledně žádosti o kredit na budoucí plavbu nebo vrácení peněz jsou k dispozici on-line.

Ve videu zveřejněném na YouTube Jan Swartz říká, že „i když je to těžké obchodní rozhodnutí, pevně věříme, že je správné a že je v souladu s klíčovými hodnotami naší společnosti. Můžete se spolehnout na to, že dlouholetí a oddaní profesionálové naší společností využijí tento čas co nejlépe k tomu, aby připravili flotilu lodí Princess Cruises na její úspěšný návrat do provozu, aby tak mohla sloužit našim hostům a i nadále doručovat výjimečné zážitky z dovolené.“

Věrní hosté, zaměstnanci, partneři z řad obchodních a cestovních poradců na celém světě se nás ptají, co mohou udělat, aby podpořili Princess Cruises a jejích více než 35 tisíc členů týmu v těchto náročných časech. Odpověď je jednoduchá – zarezervujte si plavbu s Princess Cruises a vezměte s sebou svoji rodinu a přátele. Společnost nabízí více než 180 itinerářů do oblíbených a exotických destinací na celé planetě.

Princess Cruises plánuje obnovit svůj provoz počínaje plavbami vyplouvajícími 11. května 2020.

  

Tisková zpráva Pullmantur cruises

15. března 2020
 

Pullmantur Cruises pozastavuje své plavby od půlnoci 15.3.2020 do 28. května


Pullmantur Cruises oznamuje pozastavení svých plaveb o půlnoci. Společnost očekává, že se vrátí do běžného provozu 28. května 2020.
  
Toto rozhodnutí bylo přijato v důsledku globálního výhoje COVID-19 a v souladu s opatřeními, která zaujala skupina Pullmantur, jakož is doporučeními poskytnutými Mezinárodní asociací výletních plaveb (CLIA), mezinárodními zdravotnickými organizacemi a různými vlády.
 
U plavebních lodí Pullmantur je bezpečnost cestujících a členů posádky vždy hlavní prioritou.
 
V nadcházejících dnech se Pullmantur Cruises spojí s těmi zákazníky, kteří si rezervovali plavbu na toto období, aby vyřešili dostupné možnosti kompenzace.
 
Pullmantur Cruises věří, že toto rozhodnutí pomůže ke snížení šíření COVID-19 a doufá, že se co nejdříve vše vrátí k normálu.

 

 

Původní opatření lodních společností

Nejdůležitější opatření, které uvádějí v platnost všechny lodní společnosti, je přísný zákaz nalodění osob, které byli nebo cestovali skrz postižené země 15 dní před plavbou. Každá lodní společnost vnímá situaci jinak a považuje jiné země za postižené, konkrétně je rozepisuji níže:

Royal Caribbean, Celebrity a Azamara zakazují nalodění pro:

  • Čína, Hong Kong, Macau, Jižní Korea, Itálie a Írán.
  • Dále pro plavby v Karibiku navíc zakazují nalodění pro Japonsko, Singapur a Taiwan.

MSC Cruises, NCL a Costa Cruises zakazují nalodění pro:

  • Čína, Hong Kong, Macau, Jižní Korea, Írán a Itálie
  • Lodní společnost MSC u plaveb na lodích Lirica a Bellissima přidává do seznamu zakázaných zemí i Singapur, Japonsko a Jižní Koreu. Výjimkou je, pokud se cestující v těchto zemích pohybovali pouze ve sterilních prostorech letišť těchto zemí. 

Zákaz nalodění platí i pro osoby, které byly v kontaktu s osobou, která byla nebo cestovala skrz výše vyjmenované oblasti 15 dní před plavbou. Definici kontaktu lodní společnosti přebírají od Centra pro kontrolu a prevenci nemocí USA (USCDC).

Dále při nalodění je všem osobám měřena bezkontaktně teplota. U jakékoliv osoby bude naměřeno více jak 37,5 Ctak jí bude odmítnuto nalodění. Navíc všechny osoby, které projevují symptomy (kašel, horečka a potíže s dýcháním) musí před naloděním projít zdravotní prohlídkou v přístavu. V případě, že u nich bude zjištěno nakažení, jim bude odmítnuto nalodění. Těmito kroky by mělo být zajištěno, že na lodi nebudou žádné nakažené osoby. Osoby, které projeví symptomy až na palubě lodi, budou izolované v jejich kajutě společně s jejich spolucestujícími.

Lodní společnosti však u výše uvedených kroků nekončí. Přijaly i další preventivní opatření proti případnému šíření nemoci na lodích, a to konkrétně:

  • Průběžně měří teplotu cestujících a posádky pomocí termokamer.
  • Pravidelně dochází k dezinfekci celé lodě, a to hlavně v částech, které jsou velmi frekventované.
  • Preventivní zdravotní prohlídky v lodní nemocnici jsou bezplatné.
  • Byl podstatně navýšen počet zdravotního personálu na všech lodích.

Na závěr je tedy třeba shrnout, že průmysl výletních plaveb je jedním z nejlépe vybavených a nejvíce zkušených, co se týká správy a sledování zdravotního stavu cestujících a posádky. Lodní společnosti mají aktivní přístup k prevenci a zachování zdraví pasažérů. Na lodích je k dispozici 24hodin denně zkušený zdravotnický personál, který poskytne odbornou péči. Všechny výletní lodě mají výbavu na to, aby zabránily jakémukoliv dalšímu šíření nákazy.

 

Napsal: Michal Anthis, 7.2.2020